Connect with us

ФОКУС

В ЕС има толкова демокрация, колкото кислород на Луната – нула

Публикуваме интервюто на Янис Варуфакис, което журналистът Йосиф Давидов преведе в своя фейсбук профил Iossif Davidov без редакторска намеса:
БЕРНА ГОНСАЛЕС ХАРБУР 13 МАР 2021 – 08:35 CET
Министър, активист, политик, икономист, професор, успешен есеист, а сега – нов щрих към неговата харизматична и непокорна фигура – Янис Варуфакис се превъплъщава в романист. Вероятно никога финансов министър не е бил на поста си толкова кратко време (между януари и юли 2015 г.) в най-драматичния етап на съвременна Гърция. Той присъства по-дълго в представите на общественото мнение. И отново е тук с естетиката на тениската, младеещ, с голямо чувство за хумор, опитва се да направлява международно движение на левицата и с неговия роман „Друга реалност“. Варуфакис разговаря с „Ел паис“ от екрана в Атина, където е един от деветте депутати на неговата малка партия MeRA25.
Въпрос: Вашата книга създава една алтернативна реалност, родена да бъде роб на света, а не обратното. Роби ли сме?
Отговор: Да и не. В човешката същност винаги съществува способността да се освободим, въпреки че се намираме в най-лошото робство, което не може да бъде унищожено от никакъв вид авторитаризъм. Ако сега, когато съм на 60 години, все още съм марксист и Маркс продължава да ме интересува, това се дължи на неговото описание на капитализма. За разлика от комунистите, негови последователи, той беше истински либерал и интересното от неговите идеи е, че капитализмът едновременно ни освобождава и заробва. Освобождава ни, защото създава механизъм, който работи за нас, но в крайна сметка го подхранваме и той ни поробва. Например Google днес ни освобождава от глупостта, защото имаме достъп до цялата световна информация, но в същото време ни заробва, защото без да осъзнаваме подхранваме рекламния му механизъм.

В: Така че продължавате да се определяте като марксист. Валидно ли е все още това понятие?

Винаги съм се определял като либертариански марксист – странен, интуитивен, в смисъл, че не съм съгласен със себе си, както самия Маркс. Без него не бих разбрал капитализма или пазарите
В: Как тълкувате кризата, причинена от пандемията?
О: Не е нова криза. Истинското начало беше финансовата криза от 2008 година, която беше „1929 година“ на нашето поколение. Знаем какво причини 1929 г. по света, докато не приключи с Втората световна война. Двете кризи са много сходни. Единствената разлика е, че през 2008 г. централните банки инжектираха голяма сума пари, за да спасят частните банки, и че тези пари създадоха един вид държавен капитализъм, държавен феодализъм, който аз наричам технофеодализъм. Той се състои в прилагане на строги икономии за масите, а в същото време много пари от държавата – т.е. социализъм – за банкерите и корпорациите. В тази обстановка дойде Ковид-19. И какво направиха правителствата? Повече от същото: повече пари от Централната банка за финансовия сектор и малко помощ на населението, колкото да преживее, но не да овласти безвластните. Така че пандемията ще бъде продължение и задълбочаване на случилото се през последните 12 години.
В: Не смятате ли, че реакцията на ЕС днес е по-бърза и по-активна от тази през 2008 година?
О: Те са се подобрили в пропагандата в сравнение с онези луди дни на 2010 година. Но когато вникнем в реалността, ще откриете дим, миражи, въздух. През март Санчес, Мицотакис и Макрон поискаха еврооблигации, ефективния фискален съюз и общ европейски дълг. Но Меркел каза „Nein“, също както през 2010 година.
Резултатът е едни фондове за възстановяване, които са като подсилени структурни фондове, и вече знаем къде ще отидат: за големия бизнес, за големите корпорации, докато малкият и средният бизнес, младите хората и безработните няма да получат нищо
В: Може би работа?
О: Някои да, но макроикономически това е незначително. След като нямаме фискален съюз, оставяме разпределението на тези пари на правителствата и това генерира корупция, повече токсичност сред холандците, германците, гърците, испанците…Ще ни сочат с пръст: вижте какво направихте с парите, които ви дадохме. Не е добра рецепта за обединяване на европейците.
В: Какво е вашето решение за Европа?
За да се създаде един съюз, са необходими обща хазна, общ дълг, реален парламент и истинско федерално правителство, което да може да бъде уволнено, а не Урсула фон дер Лайен, която никой не може да уволни, и която никой не назначи, освен Меркел и Макрон
…Казва се, че ЕС има дефицит на демокрация, но не е дефицит: това, което има е нула демокрация. Зона без демокрация. Ако кажа, че има дефицит на кислород на Луната, няма да бъде вярно – на Луната няма дефицит на кислород, там просто няма кислород. И го казвам като европеист, искам ЕС да се демократизира.

В: Мислите ли тогава, че еврото е изложено на риск?

О: Абсолютно. Не е устойчиво. Европа е богата, но имаме една неустойчива система, която се поддържа само от много силна политическа воля. С всеки изминал ден европейското богатство намалява, хабим го и създаваме повече напрежение. След пандемията ще имаме повече противоречия и различия: възход на Vox (крайно дясна партия – бел.пр.) в Испания; холандците гледат с по-голямо подозрение към испанците и гърците; Унгария, Полша или Чехия, все по-десни, расистки и антиевропейски, по-отворени към Путин и нелиберална демокрация. Центробежните сили стават по-силни.
Ще излезем от тази пандемия с по-голямо неравенство, отколкото в нейното начало
В: В света кой се справя по-добре?
О: Очевидно Китай. Аз съм демократ и либерал, аз съм либертариански марксист и ако живеех в Китай, щях да бъда затворен. Нека бъдем ясни по въпроса: това е много авторитарен режим и става все повече и повече такъв. Но те са много добри в управлението на своите дела. Секретизмът и непрозрачността на режима допуснаха първоначалното разпространение на пандемията, но след като реагираха, затвориха всичко и ликвидираха пандемията, създадоха своите болници, ваксината си, докато Sanofi във Франция или Институтът Пастьор, които имат вековен опит, не успяха. Китайците успяха да насочат инвестиции. Образованието в Китай е проспериращо, произвеждат се инженери, езикови експерти, изкуствен интелект, правят изследвания, които ние в Европа не правим, технологии на акумулатори…Те са на светлинни години от Европа, защото инвестират. Ние изоставаме и от Съединените щати, които са страна с голямо неравенство, но с райони в Сиатъл, Тексас или Силициевата долина, където се инвестират много пари в бъдещето.
В: В книгата си твърдите, че големите технологични компании ни пролетаризират.
О: Технологичните гиганти успяха да разширят работната сила, превръщайки всеки потребител в безплатен работник…
За разлика от една автомобилна компания, например, в Google, Facebook, Apple и Amazon по-голямата част от натрупването на капитали се извършва от потребителите
…Всеки път, когато отваряме телефона, Google актуализира своите карти и ги прави по-полезни. Разбира се, получавате безплатни продукти, карти или каквото и да е, но те привличат вниманието ви; продават се вашите данни на рекламодатели. Така са ни превърнали в пролетарии, без дори ни да плащат. Това е голямата промяна в разделението на труда. Всички произвеждаме капитал, но само малка част получават заплата. Когато влизаш във Facebook или Amazon, излизаш от капитализма. Почувствах го физически при посещнието ми в Google…
Това е компания, която е по-близо до Съветския съюз: има подобна естетика, политбюро, идеология
…В Google има и едно „КГБ“ – много любезно наистина, но чрез политиката си определя какво можете да кажете и какво не. Това е като научна фантастика – сякаш вървите по улицата и всичко около вас е собственост на един човек. Ако това „КГБ“ не иска да видите нещо, няма да го видите. И ако компанията иска да го видите, ще го видите. Такъв е животът във Facebook, в Amazon, в Google. Това не е конкуренция, това не е капитализъм, това е феодализъм; антиутопична научно-фантастична форма на високотехнологичен феодализъм. Вече не сме в капитализма, трябва да намерим друга дума и я назовавам: технофеодализъм.

В: Технологичният и здравният сектор се възползваха от пандемията. Какви са рисковете?
О: Има огромна концентрация на власт. Трите компании, които произвеждат ваксините, имат капацитет да извличат огромни суми пари от човечеството. Те успяха да произведат ваксините толкова бързо, защото Тръмп им даде 10 милиарда долара, но няма да върнат нищо…
Те използват държавни пари, за да изградят мощен капацитет за извличане на печалби от останалия свят
…Когато ваксината срещу полиомиелит бе създадена през 50-те години, целият свят получи патента, защото децата умираха. Днес това не се случва. Големите технологични и медицински компании, както и военната промишленост, придобиват власт над останалото население – повече, отколкото някой някога е имал в цялата човешка история. Техните интереси не съвпадат с интересите на останалата част от човечеството…
Води се война между интересите на най-силните и интересите на мнозинството
В: Имате ли някакви отношения с Ципрас (премиер на Гърция с лявата коалиция Сириза)?
О: Нула. Гръцкият народ ни даде мандат да кажем „Не“ на „тройката“, а той се предаде същата вечер на референдума. Затова подадох оставка. Той се предаде и резултатът беше тотална загуба на достойнството и достоверността на левицата не само в Гърция, но и в цяла Европа. Подемос (лявата испанска формация – бел.пр.) също беше засегнат през онази нощ – Рахой показа споразумението, което Ципрас подписа с „тройката“ и каза: това ще получите, ако гласувате за испанската Сириза. Това беше краят на Подемос. През онази нощ демокрацията се провали. Така че моето отношение (с Ципрас) е нула.
В: А с Подемос?
О: Мисля, че е грешка участието на Подемос в правителството на Санчес. Както беше грешка фактът, че нямаше европейска програма. Опитах се да ги убедя преди изборите за Европейски парламент през 2019 година, че десните имат програма за Европа, фашистите имат програма за Европа. Но Подемос не се интересуваше.
В: Бившият шеф на Европейската централна банка, с когото Гърция се сблъска, Марио Драги, днес ръководи Италия. Това решение ли е?
О: Това е решение за банковия сектор, за „тройката“. То потвърждава официалния край на демокрацията в Италия. Когато политическият процес не може да излъчи министър-председател и се вика бивш технократ от Goldman Sachs и Европейска централна банка, за да реши проблемите, които политиците не успяват да решат, на практика казвате, че демокрацията се е провалила…
Това е най-добрата новина за Китайската комунистическа партия, защото тя също не вярва в демокрацията, а в технократите в услуга на хората, но без да се вглеждат в притесненията на хората
…Драги е наел консултантската фирма McKinsey да разпределя в Италия средствата за възстановяване, така че вече има Министерство на финансите в ръцете на Goldman Sachs, фондовете за възстановяване в ръцете на McKinsey и следващото нещо, което може да направи, е да даде Министерството на правосъдието на мафията, защото тя познава законите много по-добре от мен. Това е пълен провал на демокрацията в Италия.

ФОКУС

Да се замразят депутатските заплати, а не да се режат парите на лекари и полицаи

Мика Зайкова: Да се замразят депутатските заплати, а не да се режат парите на лекари и полицаи

Икономистът заяви, че бюджетът не е в толкова тежко състояние и разкритикува разходите за Народното събрание.

Положението с бюджета не е толкова страшно, колкото твърдят от “Прогресивна България“. Това каза в интервю за предаването “Нюзрум“ икономистът Мика Зайкова.

“Първо, във фискалния резерв има над 4 милиарда. Освен това има още 2 милиарда, които са в Сребърния фонд и които също са резерв. Тоест фискалният резерв е пълен. Не можем да упрекнем служебното правителство, но и то взе 1 милиард. Лошото е да не стане една верига от вземане на заеми, които обаче отиват за текущи разходи, а не за капиталови“, обясни тя.

По думите ѝ най-големият проблем на България е, че не обновява основните си средства, технологиите и техниката, тоест не прави достатъчно капиталови инвестиции.

“Миналата и по-миналата година капиталовите разходи бяха изпълнени на 30-35%. Тоест ние сме похарчили повечето пари от капиталовите разходи за текущи“, заяви Зайкова.

Тя подчерта, че не е съгласна непрекъснато да се гледа към заплатите на хората в обществения сектор.

“В така наречения обществен сектор са учителите, лекарите от държавните и общинските болници, там са полицаите. Но ако погледнете, фактически не са повишени заплатите на медицинските сестри, които са изключително важни и много дефицитни, както и на лекарите в общинските и държавните болници“, каза икономистът.

Според нея проблемът идва от това, че държавните и общинските болници са превърнати в търговски дружества:

“Това е безобразие. Не може една болница да бъде търговско дружество, ако е държавна или общинска. Частните нека си бъдат и нека печелят. Ако има кой да им плаща – да им плаща. Но държавните и общинските болници да бъдат търговски дружества – това е голям проблем. Имаме проблем не само в съдебната система, но и в здравеопазването, да не говорим за образованието.“

На въпрос какво би направила, ако сега беше финансов министър на мястото на Гълъб Донев, Мика Зайкова отговори: “Гълъб Донев е един много разумен и начетен човек, но той не е финансист. Той има повече социален уклон и би бил прекрасен социален министър. Във финансовото министерство се изисква екип от хора-финансисти, които при всички положения ще спрат тези заеми.“

По думите ѝ първата мярка трябва да бъде замразяване на депутатските възнаграждения.

“Минималната работна заплата се определя веднъж в годината. Увеличаването на пенсиите става веднъж в годината – в средата на годината. Откъде-накъде депутатите всяко тримесечие ще си увеличават заплатите? Според мен първо трябва да се замразят техните заплати“, заяви тя.

Икономистът призова да бъдат прегледани и всички допълнителни плащания към народните представители.

“След като нямат нужда и са много знаещи, защо им се дават пари за сътрудници? Това са много пари. От 4400 евро базисна заплата в момента те всеки месец получават по 15-16 хиляди. За участие в комисии, за зам.-председателски постове, за временни комисии, за сътрудници, за квартира. От къде-накъде? Хората, които идват тук да работят, си плащат наем. И депутатът трябва да си го плаща от заплатата“, коментира Зайкова, като се обяви и срещу допълнителните средства за автомобили, квартири и охрана.

“Първо бих замразила заплатите им и то на базово ниво – да получават и те по 4000. Кой в България получава 4400 месечно само за това, че ходи два дни в парламента – сряда и четвъртък, в краен случай и петък? А те всяко тримесечие си актуализират заплатите на базата на средната работна заплата в обществения сектор, която е по-висока, и то от последния месец на тримесечието. Сакън да не загубят някоя стотинка“, заяви икономистът.

“Ако съм на мястото на председателя на Народното събрание и на премиера Румен Радев, първото нещо, което ще направя, е не да бръкна в джоба на полицаите и лекарите, а да бръкна в джоба на депутатите“, каза в заключение Мика Зайкова.

Continue Reading

ФОКУС

БОРИСОВ И ПЕЕВСКИ ИМАХА ОТ НСО ЗА ДА МОГАТ ДА КРАДАТ БИЗНЕСИ!

КОГАТО СПОМЕНАВАМЕ КРАДЕЦА БОРИСОВ, ТРЯБВА СПОМЕНЕМ И КОЛКО БИЗНЕСИ ОТКРАДНА ПО ТАЗИ СХЕМА! И ДВАМАТА – И БОРИСОВ И ПЕЕВСКИ ЗАТОВА ИСКАХА ОХРАНА ОТ НСО.

ЗНАЯТ МРЪСНИЦИТЕ ЧЕ КОГАТО ОТНЕМЕШ ВСИЧКО НА НЯКОЙ, ТОЙ ЛЕСНО СЕ ПРЕВРЪЩА В КАМИКАДЗЕ!

💰177 000 000 лева данъци
Или преведено на човешки език: „Дай бизнеса. А когато откажеш — къде са ти парите?”

🔹 Денят, който не забравям
Понеделник, 6 юли 2009 г. 9:30 сутринта.
Точно предният ден — 5 юли — ГЕРБ спечели пълно мнозинство на парламентарните избори в България.
Закуската на масата. Детето тръгнало за училище. Жена ми тъкмо беше сложила кафето.
Звънец на вратата. Апартаментът ми в Лозенец.
— „Полиция.”
Отварям. Трима души — полиция, АФР и данъчни.
— „Какво искате?”
— „Пълна ревизия на всичките Ви компании. Още два екипа чакат пред двата Ви офиса в квартал Оборище.”
И така започна. На първия ден след изборите. Като по часовник.
🔹 Запорът — без акт, без нищо
Докато ме проверяваха през следващите дни — блокираха всички банкови сметки на всичките ми дружества.
Като „предварително обезпечение.”
📌 Без ревизионен акт.
📌 Без установено нарушение.
📌 Без съдебно решение.
📌 Без нищо.
Само едно подозрение. И край на бизнеса ми за 3 години.
🔹 Първата „оферта”
Скоро дойде първата оферта. 150 000 евро. От един от големите шефове на НАП.
Помислих и казах:
„ОК. Ще дам парите. При едно условие. Кажете ми какво точно ще ми „оправите” по компаниите. Защото аз нямам нередности. Нямам проблеми с ДДС. При металите имам постоянни проверки — там денонощно стои контрол.”
Той ме погледна и каза честно:
„Не. Даваш парите, за да можеш изобщо да работиш.”
Категорично отказах.
Минал бях целия мутренски преход на 90-те. Не бях дал на никой да ме рекетира. Затова и ходех с много охрана. И сега — на 2009 г., в „новата демокрация”, в член на ЕС от 2 години — щях да плащам „данък спокойствие” на държавни служители?
Не.
🔹 Истинското искане — на маса
И тогава картите се отвориха.
Същите проверяващи ми казаха директно — както съм писал и в предходни постове:
„Ако прехвърлиш дялове от компанията на посочени от нас хора — всичко се оправя моментално.”
Отказах. Няколко пъти.
Тогава работех с изключително силни и големи компании от дълги години. Бяхме приятели. Мислех си, че имам сили да се оправя.
Лъгал съм се.
🔹 Три години без акт. Без обяснение.
Запорите продължиха 3 години — до 2012 г.
Многократно исках срещи с данъчните и с ДАНС. Исках да разбера защо съм запориран. Какво ми е нарушението. Какво искат от мен.
Нищо. Тишина. 3 години тишина.
Това в правова държава се нарича „незаконно ограничаване на дейност.” В България се нарича „стандартна процедура.”
🔹 2012 г. — Внезапно идват „актовете”
През 2012 г. — изведнъж — се появиха множество ревизионни актове. За всичко. На всички компании.
Ревизията обхвана периода 2005–2012 г. — седем години. Тоест: цялата активна история на компаниите.
Не се притесних. Казах си:
„ОК. Ще спечеля в съда. Всичко ми е чисто. Документи — пълни. Сделки — реални. Контрагенти — реални. Платени данъци — всички.”
Започнаха процеси по обжалване на ревизионните актове.
И тогава те видяха, че се измъквам.
Видяха, че всичко е наред с фирмите ми. Знаеха, че ще спечеля.
🔹 11 декември 2012 г. — Часове преди първото съдебно заседание
Сутринта на 11 декември 2012 г. — точно часове преди първото данъчно дело в Софийски административен съд…
Пет цивилни коли ми препречиха пътя на път за работа. Арестуваха ме.
В същия час — 20 полицаи влязоха в офиса на компанията. Иззеха и унищожиха цялата документация. Сървъри. Дискове. Папки. Всичко.
3 месеца в ареста.
Какво успя да направи адвокатът ми? Едно-единствено нещо: подаде уведомление до всички съдебни състави, че при липса на документи не могат да се водят делата.
И така — между 2014 и 2015 г. — всички актове влязоха в сила. Не защото бяха правилни. А защото нямаше с какво да ги обжалваме. Документите ги нямаше. Защото те самите ги бяха унищожили.
177 000 000 лева.
Сто седемдесет и седем милиона лева.
Това бяха общите задължения на 6 ЕООД-та, които бях влял в „КОРИНА БГ” ЕАД, Кърджали.
Сред тях:
▪️ Финансово-счетоводната компания „Добрин Добрев” ЕООД
▪️ „Демо Яв” ЕООД — притежаваща безсрочен лиценз за търговия с отпадъци от черни и цветни метали
Всички тези компании бяха регистрирани в периода 2002–2004 г. Работеха законно. Декларираха всичко. Плащаха данъци.
Всичко без изключение, което беше правено от моите компании през цялото им съществуване — беше обложено по 2-3 пъти. Без право на обжалване.
От сериозна компания с многомилионен оборот — станахме „данъчни длъжници”.
А аз — се превърнах във вечен обвиняем.
Забележете — по съвсем друго дело. Защото това е важно. Едни и същи факти — на две съвсем различни релси. Данъчна и наказателна. И двете — за натиск.
🔹 А сега — истинският въпрос
Според данъчните органи моята компания разполагаше със собствен капитал от 320 милиона лева.
И знаете ли каква беше целта на цялата акция?
❗️ Не данъци.
❗️ Не справедливост.
❗️ Не „възстановяване на щети”.
Целта беше една — да се намери:
💰 „Къде са парите?”
🔹 Доказателството
През следващите години — всички мои познати, бизнес партньори и клиенти, които бяха викани на разпити в ГДБОП, в полицията или в прокуратурата…
…след приключване на „официалната” част на разпита — бяха извеждани на „кафе”.
И там, неофициално, им се задаваше точно един въпрос:
„Къде са парите на този?”
Не за нарушения. Не за престъпления. Не за доказателства.
Само за парите.
И това продължи години. Хора, които не бях виждал от десетилетия, ми се обаждаха да ме предупредят:
„Викаха ме. Питаха само за парите ти.”
🔹 Та къде са парите, дами и господа?
Това е въпросът, който всички задават.
И отговорът — ще го разберете, ако ме следвате тук и в другите ми социални медии.
Но преди да го дам — искам да помислите за нещо много по-важно:
❓ Какъв вид държава „търси парите” на свой гражданин с арести, унищожаване на документи и натиск върху приятелите му?
❓ Какъв вид държава първо унищожава бизнеса, а после се чуди защо човекът не плаща данъци?
❓ Какъв вид държава 3 години държи всичко запорирано без акт — и след това издава актове за периода, в който е спирала бизнеса ?
Отговорете си сами. Тихо. На глас не е безопасно. Още не.
📌 Следва продължение.
В следващите постове ще ви разкажа:
▪️ Как точно изчезнаха парите и активите.
▪️ Кои хора бяха посочени, за да им се прехвърли бизнесът.
▪️ Какво се случи с тези „посочени хора” в годините след това.
▪️ И защо това, което се случи на мен, се случва на стотици други и до днес — точно по същата схема.
177 милиона лева „данъци.”
320 милиона лева „собствен капитал.”
0 доказателства.
Това е България.
📌 Споделете, ако смятате, че повече хора трябва да знаят как работи системата. Профилът ми е с рестрикции. Истината — не може да бъде запорирана.
Dobrin Dobrev

Споделете мнението си в коментарите! 👇

СЪВЕТИ ЗА МАЙКИТЕ

ПРИКАЗКИ ЗА ДЕЦА

ПРИЯТНА МУЗИКА ЗА ВАШЕТО КАФЕНЕ, БАР, РЕСТОРАНТ, СЛАДКАРНИЦА, ДОМ

 

Continue Reading

ФОКУС

Радев малко сляпо и прекомерно си вярва, че има голям политически опит

Бойко Станкушев: Радев малко сляпо и прекомерно си вярва, че има голям политически опит.

“Дотук аз не видях нито една изненада. Всички тези имена бяха дискутирани не само последните през два месеца, а в последните девет години, откакто чакаме президентът Радев да стане премиер”. Това коментира в “Тази сутрин” по bTV бившият министър на енергетиката Мирослав Севлиевски за новия редовен кабинет и назначенията на новата власт.

“Аз очаквах Кутев да бъде председател на парламентарната група, но виждаме, че и настоящият председател на парламентарната група се справя много добре. Артикулира добре, има ясна позиция”, допълни той.

“Няма и изненада, няма и разочарование. Аз не виждам разочарование, но и не бива да чакаме в първите дни тези хора да направят нещо толкова голямо, някаква заря да стане. Последният път, като бях при вас, завършихме разговора с това, че при Триумфа, когато победителите са влизали в Рим, имало един роб, който шушнел на ухото на победителя: „Помни, че си смъртен“. И като продължим тази приказка – шествието върви. И сега отзад има първите пленени – пленените пълководци, тези, които са победени. След тях върви плячката и най-накрая вървят пленниците. Очаквам тази седмица ние да видим какво ще стане с победените генерали или с политическите опоненти”, коментира Севлиевски.

“Една от основните причини да имаме този изборен резултат е, защото основният мотив на хората да излязат да гласуват за Радев беше, защото те очакват от него възмездие и справедливост. И големият въпрос наистина е дали ще има възмездие и справедливост през следващите дни. Една от другите големи причини да имаме този изборен резултат е, защото хората се уплашиха, че посредствеността започна да става масова по времето на управлението на Бойко Борисов”, посочи още той.

„Няма изненади особени. Ясно беше, че гръбнакът на новия кабинет ще бъде от лицата, фигурите, които са участвали в предишните служебни кабинети на Румен Радев. Не виждам някакви особени изненади в това отношение. А дали ще има чистка, дали ще има метла? Да, разбира се. И това смятам, че е в правилата на играта.
За да овладееш политическата власт, трябва, разбира се, да прецениш кои да махнеш, кои свои хора да оставиш. Това е нормалното“, коментира социологът Кольо Колев.

„Мисля, че Румен Радев направи много добър ход, като остави главния секретар на МВР на своя пост, с което даде знак на цялата администрация, че всъщност чистката няма да бъде просто така – „наши срещу ваши“, а ще се гледа кой какво прави. Това е хубав знак, защото по този начин ти можеш да опитваш и с част от предишната администрация, за да я превърнеш в свои работници. Това е нещо, което според мен не е зле“, посочи още той.

„Няма какво да проверяваме. Ние просто ще чакаме да видим първите послания на този, както и на всички други министри, и съответно първите действия, което е много по-важно“, заяви Бойко Станкушев, директор на “Антикорупционен фонд“, за назначението на Николай Найденов като министър на правосъдието.

„Трябва да се има предвид, че Румен Радев, според мен, малко сляпо и прекомерно си вярва, че има голям политически опит. Това да си девет години президент е едно, а да поемеш цялата тази сложна машина, наречена изпълнителна власт, където много зависи от теб, обаче зависи и от хората, с които си обграден“, посочи той.

Continue Reading

БЪЛГАРИЯ

БЪЛГАРИЯ6 days ago

Апокалипсис в Севлиево! Десетки къщи са под водата, издирват 55-годишен мъж

Придошлите и яростни води на река Видима нанесоха тежък удар по водната инфраструктура в региона, оставяйки град Севлиево и още...

БЪЛГАРИЯ7 days ago

България на крачка от отпадане на визите за САЩ

България е все по-близо до дългоочакваното отпадане на визите за САЩ. Това заяви външният министър Велислава Петрова. По думите ѝ...

БЪЛГАРИЯ7 days ago

Спад в цените на основни хранителни стоки на борсите у нас

Спад в цените на основни хранителни стоки на борсите у нас през седмицата отчитат от Държавната комисия по стоковите борси...

БЪЛГАРИЯ1 week ago

Готвим се за истински сблъсък с нелоялните търговци

Явор Гечев, ПБ : Готвим се за истински сблъсък с нелоялните търговци. Има смели депутати или само подлоги в Народното...

БЪЛГАРИЯ1 week ago

Порои и реки преливат: Безсънна нощ във Велико Търново, бедствено положение и в Габрово

След Велико Търново и Горна Оряховица, и Габрово обявиха бедствено положение за част от територията на общината заради проливните валежи....

ПОЛИТИКА

ПОЛИТИКА1 week ago

Районният кмет като връзка между гражданите и институциите

Кандидатурата на инж.-ик. Георги Неделчев за район „Средец“, София, поставя въпроса как местната власт може да чува хората, особено там,...

ПОЛИТИКА2 weeks ago

Колонизаторите от Брюксел ще ни изтръскат с нов милиард за невъобръжаеми клаузи

България ще внесе 1 млрд. евро в Механизма за стабилност на еврозоната, който ще финансира държави пред фалит. Народното събрание...

ПОЛИТИКА2 weeks ago

Ислямистки сектанти превземат властта във Великобритания

Местните избори във Великобритания предизвикаха остър дебат за религията, идентичността и бъдещето на политиката. Лейбъристката партия претърпя тежко поражение на...

ПОЛИТИКА2 weeks ago

ПЕКИН НЕ КАПИТУЛИРА – СВЕТЪТ ВЛЕЗЕ В ЕПОХА НА СТУДЕНА ТЪРГОВСКА ВОЙНА

Посещението ни  бе представено като възможност за исторически пробив между САЩ и Китай. Но реалността се оказа далеч по-хладна и...

ПОЛИТИКА2 weeks ago

Неуспели кандидат-депутати влязоха в парламента като сътрудници

44 нещатни сътрудници са ангажирали до момента депутати в 52-рото Народно събрание, показа справка в регистъра, в който по правилник...

СВЯТ

СВЯТ1 week ago

Унгария забранява вноса на селскостопански продукти от Украйна

Големият приток на зърно и хранителни продукти от Украйна е понижил цените и е навредил на местните фермери. Унгарският премиер...

СВЯТ1 week ago

Париж обяви израелския министър на вътрешната сигурност за персона нон грата

Франция реши да забрани на министъра на вътрешната сигурност на Израел Итамар Бен-Гвир достъп до нейната територия, предадоха Ройтерс и...

СВЯТ2 weeks ago

Ердоган иска да прави петролопровод през България за Европа

Турция и НАТО правят тръбопровод за военни цели през България. Проектът е за 1,2 млрд. долара и ще бъде предложен...

СВЯТ2 weeks ago

Яростни гърци щурмуват границата ни

Паника, хаос и щурм на границата ни със съдена Гърция започват утре сутринта гръцките фермери, които излизат на масов протест...

СВЯТ2 weeks ago

Русия защитава всеки руски гражданин с оръжие

РУСИЯ АКТИВИРА АРМИЯТА СИ ЗА РУСНАЦИ, ЗАДЪРЖАНИ ЗАД ГРАНИЦА 🇷🇺🪖 Държавната дума на Русия прекрачи нова правна и политическа граница....

Trending